آموزش ساخت بازی با FPS Creator به صورت EXE : نکته : ابتدا تمامی تصاویر ، آهنگ ها و فایل های مورد نظر را در پوشه Files مربوط به نرم افزار FPS Creator بریزید . بهتر است هر فایلی را در پوشه مربوط به خود بریزید . مثلا تصاویر در gamecore و آهنگ ها در audiobank و ... . برای ساخت بازی به صورت فایل اجرایی ( EXE ) از منوی File روی گزینه Build Game کلیک کنید .
سربرگ Game Project Setting : قسمت Key Controls : در این قسمت کلید های کنترل کننده بازی تعیین می شود .
برای تغییر هر کلید ، روی آن کلید دابل کلیک کنید و کلید مورد نظر را از
کیبورد بزنید . قسمت Weapon Slots : در این قسمت اسلحه های بازیکن را تعیین می کنید . روی قسمت
خالی هر قسمت دابل کلیک کنید تا پنجره ای باز شود . در پنجره موجود اسلحه
مورد نظر را انتخاب کنید و دکمه OK را بزنید . سربرگ Level Settings : قسمت Title Screen : در این قسمت ظاهر منوی اصلی بازی تنظیم می شود . روی دکمه Edit کلیک کنید . برای تغییر آدرس هر بخش روی دکمه ... مربوط به آن کلیک کنید . Background : تصویر زمینه منوی بازی . Music : آهنگی که در منوی اصلی پخش می شود . Pointer : تصویر ماوس ( Curser ) در منوی اصلی . Header Image : تصویر سربرگ منوی اصلی . Header Image X : محل قرار گیری تصویر سربرگ از مختصات x . Header Image Y : محل قرار گیری تصویر سربرگ از مختصات y . New Game Button : تصویر دکمه " بازی جدید " در منوی اصلی . New Game Button X : محل قرار گیری تصویر از مختصات x . New Game Button Y : محل قرار گیری تصویر از مختصات y . Load Game Button : تصویر دکمه " فراخوانی بازی " در منوی اصلی . Load Game Button X : محل قرار گیری تصویر از مختصات x . Load Game Button Y : محل قرار گیری تصویر از مختصات y . Exit Game Button : تصویر دکمه " خروج از بازی " در منوی اصلی . Exit Game Button X : محل قرار گیری تصویر از مختصات x . Exit Game Button Y : محل قرار گیری تصویر از مختصات y . Preview : مشاهده تغییرات اعمال شده . OK : ثبت تغییرات اعمال شده . Cancel : لغو تغییرات اعمال شده . قسمت Global Script : در این قسمت ظاهر فضای بازی و منوی داخل بازی تنظیم می شود . Music : آهنگی که هنگام بازی کردن پخش می شود . Pointer : تصویر ماوس ( Curser ) در منوی داخل بازی . Sky : فایل آسمان داخل بازی . Lives Image : تصویر " جان " داخل بازی . Lives Image X : محل قرار گیری تصویر از مختصات x . Lives Image Y : محل قرار گیری تصویر از مختصات y . Lives Numeric : تصویر ( تکسچر ) اعداد مربوط به " جان ها " . Health Image : تصویر " سلامتی " داخل بازی . Health Numeric : تصویر ( تکسچر ) اعداد مربوط به " مقدار سلامتی " . Ammo Image : تصویر " مهمات " داخل بازی . Ammo Numeric : تصویر ( تکسچر ) اعداد مربوط به " مهمات " . Header Image : تصویر سربرگ منوی داخل بازی . Load Game Button : تصویر دکمه " فراخوانی بازی " در منوی داخل بازی . Save Game Button : تصویر دکمه " ذخیره بازی " در منوی داخل بازی . Saving Bar Image : تصویر نوار هنگام ذخیره بازی . Exit Game Button : تصویر دکمه " خروج از بازی " در منوی داخل بازی . Continue Game Button : تصویر دکمه " ادامه بازی " در منوی داخل بازی . قسمت Game Over : Background : تصویر زمینه هنگام شکست در بازی . Music : آهنگی که هنگام شکست در بازی پخش می شود . Header Image : تصویر سربرگ در پس زمینه شکست در بازی . Timeout : مقدار زمان توقف در تصویر شکست بر حسب میلی ثانیه . قسمت Game Complete : Background : تصویر زمینه پایان بازی . Music: آهنگی که هنگام پایان بازی پخش می شود . Header Image : تصویر سربرگ در پس زمینه پایان بازی . Timeout : مقدار زمان توقف در تصویر پایان بازی بر حسب میلی ثانیه . قسمت List of Levels : در این قسمت مراحل بازی تا سقف 50 مرحله مشخص می شوند . Add New Level : اضافه کردن یک مرحله در آخر لیست مراحل . Insert New Level : اضافه کردن مرحله در قسمت انتخاب شده . Delete A Level : حذف مرحله انتخاب شده از لیست مراحل . برای تعیین مرحله روی آدرس مرحله مورد نظر کلیک کنید و مرحله مورد نظر را انتخاب کنید . قسمت Edit Loading Screen : مرحله مورد نظر را انتخاب کنید و روی این دکمه کلیک کنید . Background : تصویر زمینه هنگام بارگزاری مرحله . Music : آهنگی که هنگام بارگزاری مرحله پخش می شود . Header Image : تصویر سربرگ هنگام بارگزاری مرحله . Loading Box Image : جعبه خالی نوار بارگزاری مرحله . Loading Bar Image : نوار داخل جعبه برای بارگزاری مرحله . سربرگ Textures : قسمت Lightmap Settings: No Lightmaps : در بازی هیچ نور پردازی وجود ندارد . Best For Performance : نورپردازی به صورت معمولی . Best For Quality : نورپردازی به صورت بهترین کیفیت . قسمت Texture Quality : Low (x4 reduction) : کیفیت تکسچر در حد پایین . Medium (x2 reduction) : کیفیت تکسچر در حد متوسط . High (no reduction) : کیفیت تکسچر در حد بالا . سربرگ Build Settings : قسمت Game Executable Folder : روی دکمه ... کلیک کنید و در پنجره باز شده آدرس محلی که می خواهید بازی قرار بگیرد را اننتخاب کنید . قسمت Game Executable Name : در این قسمت نام بازی مورد نظر را وارد کنید همراه با .exe بعد از نام بازی . قسمت Visuals : No Shader Effects : در بازی هیچ جلوه های سایه ای وجود ندارد . Full Shader Effects : در بازی افکت های سایه ای به صورت کامل قرار می گیرد . در آخر ، روی دکمه Build Game Executable کلیک کنید و صبر کنید تا بازی ساخته شود . برگرفته از وبلاگ www.fpsbazan.blogfa.com