دانلود دیوار نامرئی

این دیوار در بازی دیده نمی شود ، اما از عبور بازیکن جلوگیری می کند .

بعد از دانلود ، فايل را از حالت فشرده خارج كرده و پوشه Files را درون پوشه FPSCreator كپي كنيد .

دانلود مدل درخت

بعد از دانلود ، فايل را از حالت فشرده خارج كرده و پوشه Files را درون پوشه FPSCreator كپي كنيد .

« لینک دانلود »


برای خرید بسته کامل این مدل کلیک کنید .

انجمن بازی سازی تیر گیم

با سلام خدمت همه دوستان بازی ساز و طرفداران FPS Creator و وبلاگ FPS Bazan

من یک انجمن ایجاد کردم به اسم " انجمن بازی سازی تیر گیم "

در این انجمن ، همه زمینه های بازی سازی وجود داره و راجع به همه موضوع های بازی سازی ، مقاله آموزشی و تاپیک های بحث و گفتگو هست .

همچنین در این انجمن ، هر سوال یا درخواستی در زمینه FPS Creator داشته باشید ، در همان روز به آن سوال پاسخ داده میشه و به درخواستتان رسیدگی میشه .

لطفا به انجمن بیاید و ثبت نام کنید تا با هم در بازی سازی پیشرفت کنیم .

آدرس انجمن : WWW.TIRGAME.ORQ.IR

دانلود 6 مدل پرچم دیواری

بعد از دانلود ، فايل را از حالت فشرده خارج كرده و پوشه Files را درون پوشه FPSCreator كپي كنيد .

« دانلود »

معرفی مدل پک MK

این بسته شامل موارد زیر می باشد :

 1. دیوار و زمین سنگی

2. 36 عدد زمین متنوع

3. زمین چمن نا هموار

4. سه سری اتاق با جزئیات

5. پنج نوع پروانه

6. سه نوع آتش

7. دو نوع پرچم

8. دو نوع تابلو

9. چهار نوع آبشار

10. یازده آبجکت قلعه

11. 22 آبجکت قدیمی

12. سیزده آبجکت ساختمان

13. ده آبجکت سیم برق و پریز و ...

14. تابلو ، دست شویی و پرده

15. پنج چراغ به رنگ های مختلف

16. تلویزیون ، تنیس ، موبایل ، حوض ، تخته سیاه و پله

17. هفت آلت موسیقی

18. ده درخت با کیفیت

19. چهار درخت بریده

20. سه عدد بوته

21. یازده نوع چمن

22. هفت نوع قارچ

23. غار ، دره ، سرزمین ، کوه و صخره آبشار

24. شش نوه کوه

25. سیزده نوع گل و گیاه

26. نه نوع سنگ

27. هشت آبجکت دیواری

28. پانزده آبجکت کاری

29. صدف و ستاره دریایی

30. پنج گیاه دریایی

31. دوازده سنگ و صخره دریایی

32. هفت آبجکت بازی های کازینو

33. نه آبجکت چوبی ( 2 در ، 3 جعبه ، 3 کلبه ، 1 تابلو )

34. یازده آبجکت جنگی

برای خرید این بسته ، اینجا کلیک کنید .

دانلود کامیون دوران جنگ

بعد از دانلود ، فايل را از حالت فشرده خارج كرده و پوشه Files را درون پوشه FPSCreator كپي كنيد .

« دانلود »

فروش چند محصول فوق العاده

فروش چند محصول فوق العاده در رابطه با FPS Creator :

1. پک کامل FPS Creator :

این بسته شامل موارد زیر می باشد :

1. نرم افزار FPS Creator

2. نرم افزار FPS Creator X10

3. تمام آپگرید های نرم افزار

4. پلاگین برای 3D MAX ، Maya ، Photoshop

5. برنامه ایجاد Game Cover برای بازی های ساخته شده توسط FPS Creator

6. برنامه Resource Hacker برای تغییر آیکون بازی ساخته شده توسط FPS Creator

7. برنامه FPS Creator V-Packer برای ایجاد فایل Setup برای بازی های ساخته شده توسط FPS Creator

8. برنامه GeoScape3D برای ساخت پستی و بلندی و ایجاد تپه که خروجی با فرمت X می دهد

9. برنامه های Segment Editor و Entity Maker برای اضافه کردن مدل های گوناگون به FPS Creator

10. مدل پک های 1 تا 20 که شامل هزاران مدل گوناگون و صدها کاراکتر و اسلحه می باشد

+ یک اشناتیون حیرت انگیز !!!

برای خرید محصول می توانید با شماره 09353278800 تماس بگیرید .


2. پنجاه ( 50  ) عدد مدل پک :

این بسته شامل هزاران مدل ، انتیتی و سگمنت می باشد .

مدل پک های موجود در ایمن بسته به شرح زیر می باشند :

Model Pack 1 تا Model Pack 31

Model Pack 33 تا Model Pack 41

Model Pack 43

Model Pack 45

Animated Sprite Pack

Core Pack

School Daze Pack

Boarded Pack

Bath Room Pack

Grave Matter Pack

FPSC Core Model Pack #1

Urban Building Pack

برای آشنایی با بعضی از مدل پک ها اینجا کلیک کنید .

قیمت بسته فقط 15000 تومان . یعنی هر مدل پک برابر با 300 تومان .

+ یک اشناتیون حیرت انگیز !!!

برای خرید محصول می توانید با شماره 09353278800 تماس بگیرید .


3. مدل پک 53 :

این بسته تشکیل شده از 120 کاراکتر در سه نوع و 10 اسلحه ویژه می باشد .

گرافیک کاراکتر ها و اسلحه ها در سطح عالی هستند و هوش مصنوعی کاراکتر ها بسیار قدرتمند می باشند .

همچنین در این بسته شما می توانید از کاراکتر ها به عنوان Ally ( یار و همراه ) ، Freind ( دوست ) و Enemy ( دشمن ) استفاده کنید .

+ یک اشناتیون حیرت انگیز !!!

برای خرید محصول می توانید با شماره 09353278800 تماس بگیرید .


4. مدل پک 54 :

این بسته را بخرید ، بعد یک بازی فکری ، ترسناک ، جذاب و با گرافیک بالا بسازید و دیگران را حیرت زده کنید .

مطمئن باشید از خرید این بسته پشیمان نخواهید شد .

این بسته شامل :

1. سلاح های سرد

2. معماهای فکری

3. نقاب ، نقشه و ...

می باشد .

+ یک اشناتیون حیرت انگیز !!!

برای خرید محصول می توانید با شماره 09353278800 تماس بگیرید .


5. مدل پک 55 :

اگر می خواهید در بازی خود یک محیط سر سبز ( باغ ، جنگل و ... ) و با کیفیت درست کنید ، پیشنهاد می کنیم که این بسته را بخرید .

این بسته از تعداد زیادی آبجکت به شرح زیر تشکیل شده :

1. درخت

2. گل

3. چمن

4. بوته

5. نهال

6. چوب

7. کلبه

8. تپه

9. کوه

و ...

+ یک اشناتیون حیرت انگیز !!!

برای خرید محصول می توانید با شماره 09353278800 تماس بگیرید .


برای ورود به سایت اصلی فروشگاه ، کلیک کنید .

دانلود کاراکتر ترسناک زامبی نصفه !!!

بعد از دانلود ، فايل را از حالت فشرده خارج كرده و پوشه Files را درون پوشه FPSCreator كپي كنيد .

« دانلود »

دانلود سه برج مراقبت

بعد از دانلود ، فايل را از حالت فشرده خارج كرده و پوشه Files را درون پوشه FPSCreator كپي كنيد .

« دانلود »

قرار دادن چراغ قوه در بازی

فایل را بعد از دانلود از حالت فشرده خارج کنید . سپس پوشه Files را درون پوشه ای که نرم افزار FPSCreator را نصب کردید ، کپی و Replace کنید .

حالا open را بزنید و مپ Flashlight & Battery.fpm را باز کنید .

از این مپ برای قرار دادن چراغ قوه در بازی خود الگو بگیرید .

« دانلود »

قرار دادن زیر نویس فارسی

در بازی هنگامی که بازیکن اسلحه ای را برمی دارد یا کلیدی را بر می دارد یا با در قفلی برخورد می کند ، با زیرنویسی مواجه می شوید که راهنمای استفاده از محیط می باشد .

برای فارسی بودن این زیرنویس ، فایل زیر را دانلود کنید و آن را از حالت فشرده خارج سازید و پوشه Files را درون مکانی که نرم افزار را نصب کرده اید Copy و Replace نمایید .

« دانلود »

آموزش قرار دادن درهای قفل و ریموت دار

برای قرار دادن در قفل نیاز به کلید دارید و برای قرار دادن در ریموت دار نیاز به کنترل یا ریموت دارید .

قرار دادن در قفل :

۱. ابتدا در مورد نظر را در محیط قرار دهید .

۲. روی در کلیک راست کنید و داخل مشخصه Main شوید و فایل doorkey.fpi را انتخاب کنید ، در قسمت use key هم نام کلید را بنویسید و OK بزنید .

3. حالا یک آیتم کلید در بازی قرار دهید و روی آن کلیک راست کنید .

4. نام آن را به همان نامی که در use key وارد کردید تغییر دهید و OK بزنید .

5. حالا وارد بازی شوید . مشاهده می کنید که شما تا کلید را برندارید نمی توانید در را باز کنید .

 قرار دادن در ریموت دار :

1. ابتدا در مورد نظر را در محیط قرار دهید .

2. روی در کلیک راست کنید و داخل مشخصه Main شوید و فایل doorremote.fpi را انتخاب کنید ، در قسمت Name ، یک نام برای در ، در نظر بگیرید و OK بزنید .

3. حالا یک آیتم سوئیچ در بازی قرار دهید و روی آن کلیک راست کنید .

4. در قسمت If Used ، نام در را وارد کنید و OK بزنید .

5. حالا وارد بازی شوید . مشاهده می کنید که با استفاده از سوئیچ در باز یا بسته می شود .

دانلود 20 سگمنت زمین

بعد از دانلود ، فايل را از حالت فشرده خارج كرده و پوشه Files را درون پوشه FPSCreator كپي كنيد .

« دانلود سگمنت ها »

دانلود اسلحه کلت و کاراکتر کوماندو

بعد از دانلود ، فايل را از حالت فشرده خارج كرده و پوشه Files را درون پوشه FPSCreator كپي كنيد .

« دانلود مدل »

« دانلود مدل »

دانلود مدل تانک

بعد از دانلود ، فايل را از حالت فشرده خارج كرده و پوشه Files را درون پوشه FPSCreator كپي كنيد .

« دانلود مدل »

رفع مشکل خطا در FPSCreator

می خوام موقع ساخت بازی با این موتور با Error های مردد مواجه نشم . باید چکار کنم ؟!

در این موتور اشکالات بسیار زیادی دیده می شود که کاربران را آزار می دهد و باعث دلسردی آنها می شود اما با کمی سازگاری بیشتر می توان از کنار این اشکالات عبور کرد . در این قسمت چند سازگاری با موتور را به شما عزیزان گوشزد می کنیم :

۱. برای کمتر کردن اشکالات موتور و ارتقای کیفیت و امکانات موتور شما باید Upgrade های جدید این موتور را تهیه و روی نرم افزار نصب کنید . یعنی باید به روز باشید . مثلا آخرین Upgrade که به وجود آمده Upgrade 1.18 می باشد که با نصب این Ulgrade روی نرم افزار می توانید با امکانات بیشتر و خطاهای کمتری از این موتور استفاده کنید . برای دانلود این Upgrade با حجم ۱۳۴ مگابایت به وبلاگ http://www.lernning-fps.blogfa.com/ مراجعه کنید .

۲. در طراحی محیط بازی از آبجکت ها ( Segment و  Entity ) ی استاندارد استفاده کنید . یعنی مدل های سه بعدی با فرمت x و با این موتور سازگار باشند و Texture ها با فرمت tga یا dds باشند .

۳. مراحل یا map های خود را کوچک و سبک بسازید . یعنی از آبجکت های سنگین ( حجم بالا ) کم استفاده کنید و از استفاده ی آبجکت های بیهوده در محیط بپرهیزید .

۴. اگر از مدل پک استفاده می کنید سعی کنید در ساخت یک محیط فقط از آبجکت های آن مدل پک استفاده کنید . به این طریق بازی شما کم حجم و راحت ساخته می شود . از مدل پک های گوناگون در ساخت یک Map کم و بسیار محدود استفاده کنید .

۵. در طراحی Map ی که به عنوان Level 2 در بازی قرار می گیرد از به کار بردن Story Zone در بازی بپرهیزید . این یک اشکال نهان این موتور است که در اجرای بازی با Error مواجه می شود .

اگر شما هم با خطایی در این موتور مواجه شدید حتما به من بگید تا راه سازگاری با خطا رو براتون بنویسم .

دانلود سه کاراکتر ترسناک

بعد از دانلود ، فايل را از حالت فشرده خارج كرده و پوشه Files را درون پوشه FPSCreator كپي كنيد .

« دانلود مدل ها »

دانلود Map هاي بازي Bullet Route

اين بسته شامل ۲۰ مرحله ( Map ) مي شود .

فايل را از حالت فشرده خارج كنيد و داخل پوشه FPS Creator كپي كنيد .

« دانلود مراحل »

دانلود مدل پک وسایل جاده

این بسته از چند Segment و چند Entity كه براي طراحي جاده استفاده مي شود ، تشكيل شده است .

توجه : بعد از دانلود ، فايل را از حالت فشرده ( Zip ) خارج كنيد و پوشه Files را در پوشه نرم افزار FPS Creator كپي و Replace نماييد .

« دانلود مدل پك »

دانلود یک مدل پک گوناگون

کلیک کنید

" منتظر مدل های جدید باشید "

آموزش تغيير تكسچر

به نام خدا

برای تغییر تکسچر یک مدل باید از نرم افزار Adobe Photoshop استفاده كنيم .

1 - ابتدا وارد پوشه نرم افزار FPSCreator بشيد و سپس پوشه Files را باز كنيد .

2 - حالا فايل يا مدل مورد نظر خودتان را از آدرس انتخاب كنيد . مثلا اگر بخواهيم تكسچر يكي از كاراكترهاي شاخه WW2 را تغيير دهيم ، از پوشه Files وارد پوشه entitybank مي شويم ، بعد WW2 را باز مي كنيم . سپس پوشه characters را باز مي كنيم .

3 - در اين پوشه چند فايل با پسوند DDS خواهيم ديد كه اين فايل ها همان تكسچرهاي كاراكترهاي ww2 هستند .

4 - توجه داشته باشيد كه تكسچرهاي مورد استفاده در نرم افزار FPSCreator با پسوند هاي tga يا dds هستند .

5 - حالا يكي از فايل هاي dds موجود را باز كنيد . براي اين كار نياز به نرم افزار Adobe Photoshop و پلاگين Import Export DDS For Photoshop داريد .

6 - براي دانلود پلاگين ، اينجا كليك كنيد .

7 - بعد از نصب پلاگين ، فايل ( تكسچر ) را باز كرده و آن را در نرم افزار Photoshop تغيير دهيد ، سپس آن را ذخيره نماييد .

8 - حالا مدل مورد نظر با تكسچر در نرم افزار FPSCreator قابل استفاده است .

9 - هميشه قبل از تغيير تكسچر از فايل خود BackUp بگيريد تا فايل اصلي خراب نشود .

اگر سوال يا مشكلي در اين مورد داريد ، در نظرات همين پست درج كنيد تا پاسخ داده شود .

پاسخ به سؤالات کاربران

« پاسخ به سؤالات کاربران »

اگر سوالی در مورد موتور FPS Creator و موضوعات مشابه دارید ، در قسمت نظرات این پست وارد کنید تا پاسخ سوالات در اسرع وقت در همین پست درج شوند .



۱ - مثلا وقتی می خوام بازی بسازم و به مدلی نیاز داشته باشم که داخل برنامه نیست ، چطوری می تونم خودم مدل بسازم ؟

برای گرفتن مدل جدید یا باید از جایی دانلود کنی یا اینکه از سایت های گوناگون بخری . ولی اگه بخوای خودت بسازی باید مدل سازی سه بعدی بلد باشی و می تونی با نرم افزار های قدرتمند Autodesk Maya و Autodesk 3D Studio Max مدل دلخواه خودت رو بسازی . بعد از اینکه مدلت رو ساختی باید یه خروجی با فرمت x برای خود مدل بگیری و یه خروجی با فرمت tga یا dds برای بافت ( texture ) مدل .


2 - من برنامه google stetchup رو دانلود کردم ، می خواستم بدونم که اگه توی اون مدل بسازم می شه وارد fpsc کرد ؟

من با این نرم افزار کار نکردم ولی اگه با فرمت x ازش خروجی بگیری می تونی وارد fps کنی .


3 - وقتی که بازی می خوام بسازم باید در قسمت تنظیمات کاراکتر ها (که با کلیک راست می آد) ، چه کاری انجام بدم و چه تغییری توش ایجاد کنم تا مثلا وقتی اون منو می بینه ، به سمت من شلیک کنه یا مثلا تسلیم بشه ؟

تو اونجا ( قسمت Properties ) می تونی خصوصیات کاراکتر مثل سلامتی ( Health ) ، اسلحه ( Has Weapon ) و ... رو تنظیم کنی . برای اینکه بهت شلیک کنه یا تسلیم بشه باید از خاصیت Main ، اسکریپت کاراکتر رو تغییر بدی .


4 - چطور می تونم در بازی برای خودم یاری بسازم که اون یارم یه کار خاصی هم انجام بده . مثلا وقتی می رم جلوش و یه دکمه ای رو می زنم به من خشاب یا خون بده ؟

برای این کار ، شما باید برای کاراکترتون اسکریپت بنویسی . من اسکریپت کاراکتری که خون میده رو دارم . اگه می خوای برای دانلود بذارم ؟!


5 - برای ساخت دمو برای بازی ها باید چه کار کنم ، تا مثلا مثل بازی IGI بتونم دمو از محیط خود بازی بسازم ؟

برای ساخت دمو باید با نرم افزار های انیمیشن سازی کار کنی . ولی اگه بخوای از محیط خود بازی دمو برداری می تونی نرم افزارشو از سایت thegamecreators.com بخری .


6 - اگه مثلا من یک عکس از یک کاراکتر داشته باشم چطور می تونم به عنوان یک کاراکتر استفاده کنم ؟ همینطور در مورد اسلحه و ماشین و ..... ؟

شما از یک عکس دو بعدی نمی تونی به عنوان مدل سه بعدی ازش استفاده کنی . ولی اگه بخوای از تصویر خاصی روی مدل سه بعدی ات استفاده کنی باید تصویرت رو به صورت تکسچر روی مدلت بکار ببری . مثلا از عکس صورت یک کاراکتر برای یک کاراکتر سه بعدی استفاده کنی .


۷ - شما گفتید که برای ساخت مدل باید از برنامه Autodesk Maya و Autodesk 3D Studio Max استفاده کنم . حالا می خواستم بدونم که آیا برنامه دیگه ای نیست که بتونم با اون ها مدل هامو بسازم ؟ چون حجم این برنامه خیلی زیاده و من نمی تونم دانلودش کنم !
بعد اینکه اگه برنامه دیگه ای نیست ، امکانش هست که من به شما از مدلی که قصد ساختش رو دارم ، یه عکس بدم تا شما از اون برای من مدل سه بعدی بسازین ؟

چرا برنامه های دیگه هستن . مثلا برای ساخت کاراکتر میشه از برنامه Poser استفاده کرد و یا برای ساخت کوه و تپه از Geo Scape و ... . البته برنامه های Maya و Max رو باید بخرید ، چون که Crack شده است . و برای سفارش مدل باید هزینه بپردازید .


8 - در قسمت تنظیمات کاراکتر ها سه گزینه start , main , destory وجود دارد می خواستم بدونم تو هرکدوم چه خاصیتی برای کاراکتر باید بزارم ؟

گزینه Start اسکریپتی رو مشخص می کنه که موقع شروع و فعال شدن اولیه کاراکتر به اجرا در میاد .

گزینه Main اسکریپت اصلی و زمان فعال بودن کاراکتر رو شامل میشه .

و گزینه Destroy اسکریپتی رو اجرا می کنه موقعی که کاراکتر نابود میشه .


۱۰ - شما گفته بودین که از یه عکس می تونم به عنوان تکسچر برای یه مدل استفاده کنم . می خواستم در این مورد یه کم بیشتر توضیح بدین . مثلا من می تونم از یه عکس که کاراکتر یک پلیس ویژه هست در یه مدل به عنوان تکسچر استفاده کنم ؟ و آیا اگه این کارو بکنم لباس و قیافه مدل مثل عکسی که وارد کردم می شه ؟

برای این کار ، من یه پست آموزشی میذارم . البته کار ساده ای نیست و حداقل باید روی نرم افزار Photoshop تسلط داشته باشی . و در مورد پلیس ویژه باید مدل ( کاراکتر ) تون طوری باشه که تصویری که به عنوان تکسچر روش قرار می گیره خراب نشه . بعدا توی پست جدید بیشتر توضیح میدم .


 ۱۱ - اگه امکانش هست ، مدل ماشین و کامیون و موتور و هلیکوپتر جنگی رو تو سایت برای دانلود بذارین .

مدل ماشین می ذارم ولی کامیون و موتور و هلی کوپتر ندارم .


۱۲ - راستش من به چند تا مدل اسلحه نیاز دارم .( فقط اسلحه کلت و مسلسل و آرپیچی و نارنجک و گاز اشکاور و چاقو باشه ) (مرسی)
درضمن اگه می شه اون اسکریپتی که برای گذاشتن یار در بازی هست که گفتین دارین رو تو سایت بزارین .

بعضی از این اسلحه ها رو دارم و تو سایت می ذارم . برای اسکریپت هم باید نرم افزارتون رو Upgrade كنيد . براي دانلود Upgrade به سايت thegamecreators.com بريد و Upgrade 1.17 رو دانلود كنيد .


۱۳ - راستش من می خواستم بگم که وقتی که مراحله ای بازی را ساختم چگونه مراحله اول را تمام کرد به مراحله دوم برود چگونه این دو مراحله را به هم رفت دهیم ؟

شما باید مراحل رو جداگونه بسازید بعد اونارو موقعی که می خواید از بازی خروجی بگیرید به هم وصلشون کنید و پشت سر هم قرارشون بدید . مرحله ها رو با save كنيد و موقع ساخت بازي اونها رو به هم وصل كنيد . شما پست " ساخت بازی به صورت EXE " رو بخون .


۱۴ - من آپدیت شماره 1.17 برنامه رو دانلود کردم ( ازTheGameCreators ) و نصبش هم کردم
ولی حالا وقتی می خوام وارد برنامه بشم می گه یا باید به حالت رایگان (Free) برم یا یک کد 16 رقمی که داخل سی دی هست رو وارد کنم . ولی من این برنامه رو از اینترنت دانلود کردم و هیچ کدی هم ازش ندارم .(منظورم از کد همون سریال نامبره ) حالا از شما می خوام که اگه این کد رو دارین لطفا تو سایت بزارین .

00V1001133213abb . اگه قبول نکرد این کد رو توی فایل userdetails.ini در پوشه Fpscreator كپی کن .


 ۱۵ - سلام من یا ایکس 10 میسازم وقتی میخوام تست بگیرم ارور میده.چیکار کنم ؟

سلام . تو X10 اگه مرحله ات خيلي سنگين بشه Error ميده . يه مرحله سبك بساز امتحان كن .


۱۶ - من وقتی تست level رو می زنم این ارور میده :

http://uploadtak.com/images/1tqpuqo7qvsjo24bp0x2.png

باید چیکار کنم ؟؟؟؟؟

احتمالا يه مدلي تو مپت گذاشتي كه نمي تونه بخونه . از خودت مدل يا تكسچر گذاشتي ؟!


۱۷ - اگه میشه درباره ی ساختن دکمه های ذخیری بازی و لود بازی توضیح بدید متشکر می شم .

برای گذاشتن دکمه های save و load شما بايد Upgrade 1.16 به بالا را روي نرم افزار خود نصب كنيد .

براي دانلود Upgrade به سايت thegamecreators.com مراجعه كنيد .

آموزش ساخت بازي با FPS Creator به صورت EXE


آموزش ساخت بازي با FPS Creator به صورت EXE :

 

نكته : ابتدا تمامي تصاوير ، آهنگ ها و فايل هاي مورد نظر را در پوشه Files مربوط به نرم افزار FPS Creator بريزيد . بهتر است هر فايلي را در پوشه مربوط به خود بريزيد . مثلا تصاوير در gamecore و آهنگ ها در audiobank و ... .

 

براي ساخت بازي به صورت فايل اجرايي ( EXE ) از منوي File روي گزينه Build Game كليك كنيد .

 

سربرگ Game Project Setting :

 

قسمت Key Controls :

در اين قسمت كليد هاي كنترل كننده بازي تعيين مي شود . براي تغيير هر كليد ، روي آن كليد دابل كليك كنيد و كليد مورد نظر را از كيبورد بزنيد .

 

قسمت Weapon Slots :

در اين قسمت اسلحه هاي بازيكن را تعيين مي كنيد . روي قسمت خالي هر قسمت دابل كليك كنيد تا پنجره اي باز شود . در پنجره موجود اسلحه مورد نظر را انتخاب كنيد و دكمه OK‌ را بزنيد .

 

سربرگ Level Settings :

 

قسمت Title Screen :

در اين قسمت ظاهر منوي اصلي بازي تنظيم مي شود . روي دكمه Edit كليك كنيد .

براي تغيير آدرس هر بخش روي دكمه ... مربوط به آن كليك كنيد .

Background : تصوير زمينه منوي بازي .

Music : آهنگي كه در منوي اصلي پخش مي شود .

Pointer : تصوير ماوس ( Curser ) در منوي اصلي .

Header Image : تصوير سربرگ منوي اصلي .

Header Image X : محل قرار گيري تصوير سربرگ از مختصات x .

Header Image Y : محل قرار گيري تصوير سربرگ از مختصات y .

New Game Button : تصوير دكمه " بازي جديد " در منوي اصلي .

New Game Button X : محل قرار گيري تصوير از مختصات x .

New Game Button Y : محل قرار گيري تصوير از مختصات y .

Load Game Button : تصوير دكمه " فراخواني بازي " در منوي اصلي .

Load Game Button X : محل قرار گيري تصوير از مختصات x .

Load Game Button Y : محل قرار گيري تصوير از مختصات y .

Exit Game Button : تصوير دكمه " خروج از بازي " در منوي اصلي .

Exit Game Button X : محل قرار گيري تصوير از مختصات x .

Exit Game Button Y : محل قرار گيري تصوير از مختصات y .

Preview : مشاهده تغييرات اعمال شده .

OK : ثبت تغييرات اعمال شده .

Cancel : لغو تغييرات اعمال شده .

 

قسمت Global Script :

در اين قسمت ظاهر فضاي بازي و منوي داخل بازي تنظيم مي شود .

Music : آهنگي كه هنگام بازي كردن پخش مي شود .

Pointer : تصوير ماوس ( Curser ) در منوي داخل بازي .

Sky : فايل آسمان داخل بازي .

Lives Image : تصوير " جان " داخل بازي .

Lives Image X : محل قرار گيري تصوير از مختصات x .

Lives Image Y : محل قرار گيري تصوير از مختصات y .

Lives Numeric : تصوير ( تكسچر ) اعداد مربوط به " جان ها " .

Health Image : تصوير " سلامتي " داخل بازي .

Health Numeric : تصوير ( تكسچر ) اعداد مربوط به " مقدار سلامتي " .

Ammo Image : تصوير " مهمات " داخل بازي .

Ammo Numeric : تصوير ( ‌تكسچر ) اعداد مربوط به " مهمات " .

Header Image : تصوير سربرگ منوي داخل بازي .

Load Game Button : تصوير دكمه " فراخواني بازي " در منوي داخل بازي .

Save Game Button : تصوير دكمه " ذخيره بازي " در منوي داخل بازي .

Saving Bar Image : تصوير نوار هنگام ذخيره بازي .

Exit Game Button : تصوير دكمه " خروج از بازي " در منوي داخل بازي .

Continue Game Button : تصوير دكمه "‌ ادامه بازي " در منوي داخل بازي .

 

قسمت Game Over :

Background : تصوير زمينه هنگام شكست در بازي .

Music : آهنگي كه هنگام شكست در بازي پخش مي شود .

Header Image : تصوير سربرگ در پس زمينه شكست در بازي .

Timeout : مقدار زمان توقف در تصوير شكست بر حسب ميلي ثانيه .

 

قسمت Game Complete :

Background : تصوير زمينه پايان بازي .

Music‌: آهنگي كه هنگام پايان بازي پخش مي شود .

Header Image : تصوير سربرگ در پس زمينه پايان بازي .

Timeout : مقدار زمان توقف در تصوير پايان بازي بر حسب ميلي ثانيه .

 

قسمت List of Levels :

در اين قسمت مراحل بازي تا سقف 50 مرحله مشخص مي شوند .

Add New Level : اضافه كردن يك مرحله در آخر ليست مراحل .

Insert New Level : اضافه كردن مرحله در قسمت انتخاب شده .

Delete A Level : حذف مرحله انتخاب شده از ليست مراحل .

براي تعيين مرحله روي آدرس مرحله مورد نظر كليك كنيد و مرحله مورد نظر را انتخاب كنيد .

 

قسمت Edit Loading Screen :

مرحله مورد نظر را انتخاب كنيد و روي اين دكمه كليك كنيد .

Background : تصوير زمينه هنگام بارگزاري مرحله .

Music : آهنگي كه هنگام بارگزاري مرحله پخش مي شود .

Header Image : تصوير سربرگ هنگام بارگزاري مرحله .

Loading Box Image : جعبه خالي نوار بارگزاري مرحله .

Loading Bar Image : نوار داخل جعبه براي بارگزاري مرحله .

 

سربرگ Textures :

 

قسمت Lightmap Settings‌:

No Lightmaps : در بازي هيچ نور پردازي وجود ندارد .

Best For Performance : نورپردازي به صورت معمولي .

Best For Quality : نورپردازي به صورت بهترين كيفيت .

 

قسمت Texture Quality :

Low (x4 reduction) : كيفيت تكسچر در حد پايين .

Medium (x2 reduction) : كيفيت تكسچر در حد متوسط .

High (no reduction) : كيفيت تكسچر در حد بالا .

 

سربرگ Build Settings :

 

قسمت Game Executable Folder :

روي دكمه ... كليك كنيد و در پنجره باز شده آدرس محلي كه مي خواهيد بازي قرار بگيرد را اننتخاب كنيد .

 

قسمت Game Executable Name :

در اين قسمت نام بازي مورد نظر را وارد كنيد همراه با .exe بعد از نام بازي .

 

قسمت Visuals :

No Shader Effects : در بازي هيچ جلوه هاي سايه اي وجود ندارد .

Full Shader Effects : در بازي افكت هاي سايه اي به صورت كامل قرار مي گيرد .

 

در آخر ، روي دكمه Build Game Executable كليك كنيد و صبر كنيد تا بازي ساخته شود .


دانلود درخت ، گل ، گياه و ...

اين قسمت شامل يك مدل پك به نام " Forest Pack " مي باشد ، كه از موارد زير تشكيل شده است :

1 . چهار عدد زمين جنگلي ( Segment )

2 . شانزده نوع درخت در فصل هاي مختلف ( Entity )

3 . نه عدد گول و بوته ( Entity )

4 . دو عدد آبجكت سنگ ( Entity )

5 . سه عدد آبجكت درخت بريده ( Entity )

توجه : پس از دانلود مدل پك ، آن را با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج سازيد و پوشه Files را در محلي كه نرم افزار FPS Creator را نصب كرده ايد كپي نماييد .

« دانلود مدل پك »


دانلود انتیتی مین و نردبان

توجه : فایل را از حالت فشرده خارج سازید ، سپس پوشه Files را در محلی که نرم افزار FPSCreator را نصب کردید ، کپی نمایید .

طرز استفاده از نردبان : آبجکت را به صورت ایستاده قرار دهید ولی کمی حالت شیب دار به آن بدهید ، برای این کار کلید Shift را نگه دارید و با دکمه های 1 و 2 اندازه شیب را تنظیم کنید .

« لینک دانلود »

طرز استفاده از مین : این انتیتی به صورت Zone رسم می شود و از دو Zone ( انفجار - صدا ) تشکیل شده است و زمانی که بازیکن وارد آن Zone شود ، حالت مین اتفاق می افتد .

« لینک دانلود »

اسکریپت تنظیم نور در حین بازی

چگونگی تنظیم نور در حین بازی به وسیله اسکریپت :

با قرار دادن اسکریپت در محدوده ای از بازی نور بازی به صورت خودکار تغییر خواهد کرد .

توجه : بعد از دانلود فایل ، آن را با برنامه Winrar از حالت Zip خارج سازید و پوشه Files را در محلی که نرم افزار FPSCreator را نصب کردید ، کپی نمایید .

« لینک دانلود »

در صورت بروز خطا ، مشکل خود را در بخش نظرات این پست درج نمایید تا در اسرع وقت پاسخ مشکل شما درج شود .

دانلود مدل برای FPSCreator

توجه : بعد از دانلود مدل ، فایل فشرده شده را با نرم افزار Winrar از حالت Zip خارج سازید ، سپس وارد پوشه مربوطه شده و پوشه Files را در پوشه ای که نرم افزار FPSCreator را نصب کردید ، کپی نمایید .


- یک اسطبل - « دانلود مدل »


 

- یک اتوبوس مدرسه - « دانلود مدل »


 

- دو جسد زامبی - « دانلود مدل »


- یک مسجد - « دانلود مدل »


 

- چهار فرش گوناگون - « دانلود مدل »


 

- یک کاراکتر راهزن - « دانلود مدل »


- یک کاراکتر شمشیر زن - « دانلود مدل »


- یک سلاح پرتاب سنگ - « دانلود مدل »


- یک قلعه سنگی - « دانلود مدل »


- یک پل چوبی - « دانلود مدل »


اگر درخواستی برای مدل مورد نظر دارید ، در نظرات این پست درج کنید تا در صورت موجود بودن ، در این وبلاگ قرار داده شوند .

معرفی موتور بازی سازی FPS Creator

برای مشاهده تصاویر موتور FPS Creator کلیک کنید

این موتور ، ساخت بازی به صورت سه بعدی اول شخص حتی به صورت Multi Player را برای کاربر فراهم می سازد .

موتور ، شامل بخش هایی می شود که همه به ساخت بازی در این موتور مرتبط می شود :

1 - طراحی بازی : این بخش شامل کنار هم گذاشتن اشیاء ( Entity ) ، اسکریپت ها ( Scripts ) ، طراحی محیط بازی با استفاده از قلم ها ( Segments ) ، نورپردازی ( Lighting ) ، نشانه ها و تشخیص مناطق ( Markers & Zones ) و ... می باشد .

2 - اسکریپت نویسی : اسکریپت های مربوطه شامل هوش مصنوعی کاراکترها ( AI Characters ) ، نحوه برخورد با اشیاء ، اتفاقات درون بازی و ... می شود . اسکریپت نویسی در این موتور با زبان FPI و در محیط Notepad انجام پذیر است که آموزش رسمی زبان FPI تا به حال مشاهده نشده است و بیشتر کاربران این موتور از اسکریپت های آماده آن استفاده می کنند . استفاده از اسکریپت های آماده کار را برای کاربر تا حدی محدود می سازد اما کاربر را از ساخت بازی سه بعدی و اول شخص دلخواه خود منع نمی کند .

3 - مدل های تشکیل دهنده :شامل سگمنت ها ، اشیاء یا انتیتی ها و مارکر ها می شوند .

3.1 - سگمنت ها : کف ها ، دیوارها ، در ها ، پنجره ها ، پل ها ، پله ها ، آسانسورها ،  تلپورت ها و این جور موارد شامل این بخش از طراحی محیط بازی با استفاده از سگمنت ها می باشد .

3.2 - انتیتی ها : این قسمت شامل اشیاء تزئینی و اشیاء کاربردی هستند .

اشیاء تزئینی : میز ،صندلی ، تلویزیون ، ماشین ، ساختمان ، درخت ، گیاه ، چراغ ، تصاویر و ...

اشیاء کاربردی : کاراکترها ، اسلحه ها ، کلیدها ، ریموت ها ، جعبه های خون ، مدل های متحرک و ...

3.3 - مارکرها : نقطه شروع بازیکن ( Player Start ) ، نقطه ذخیره بازی ( Player Checkpoint ) ، محدوده پخش صدا ( Sound Zone ) ، محدوده پخش دمو ( Story Zone ) ، محدوده اتفاق خاص ( Triger Zone ) ، نور پردازی ( Light ) ، محدوده خطر ( Hurt Zone ) ، محدوده سلامتی ( Health Zone ) و محدوده پایانی ( Win Zone )

مقدمه

تبلیغات

شما می توانید آدرس بنر تبلیغاتی خود را در بخش نظرات این پست قرار دهید تا در این قسمت درج شوند .